ΘΕΣΕΙΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΘΕΣΕΙΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Δημοσίευση  ΜΟΝΙΚΑ ΕΥΤΑΞΙΑ Την / Το Δευ Οκτ 01, 2007 7:38 pm

Τα πλεονεκτήματα των κρατικών πανεπιστημίων συνοψίζονται στην διασφάλιση των βασικών αρχών, που έχουν ιστορικά συνδεθεί με την έννοια του «καθολικού» πανεπιστημίου και αναφέρονται στον κοινωνικό τους ρόλο και στον καθαρά ακαδημαϊκό τους χαρακτήρα.
Επιπλέον, η ασφάλεια της κρατικής χρηματοδότησης κρατά τα πανεπιστήμια μακριά από τον οικονομικό ανταγωνισμό, διασφαλίζοντας την ανάδειξη καθαρά ακαδημαϊκών αξιών, που διαχωρίζουν ένα πνευματικό ίδρυμα από μια εκπαιδευτική επιχείρηση.
Από την άλλη πλευρά, τα μειονεκτήματα των κρατικών πανεπιστημίων, συμπίπτουν με τα αδύνατα σημεία και τις δυσλειτουργίες όλων των κρατικών υπηρεσιών. Γραφειοκρατία, αναποτελεσματικότητα, συγκεντρωτική διοίκηση, έλλειψη κινήτρων για βελτίωση απόδοσης, απομάκρυνση από την καθημερινή πραγματικότητα και τις σύγχρονες εξελίξεις, χαλαρή σχέση με τις ανάγκες της οικονομίας και της παραγωγής, αλλά και συχνά αδυναμία υποστήριξης των συμφερόντων του κοινωνικού συνόλου λόγω γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, συντεχνιακών σκοπιμοτήτων, ανελαστικότητας και διοικητικών αδυναμιών. Με δύο λόγια ένα κρατικό εκπαιδευτικό ίδρυμα διασφαλίζει το πλαίσιο αρχών που πρέπει να διέπουν ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα, με ένα τρόπο όμως ελάχιστα αποτελεσματικό και οικονομικά μη αποδοτικό.

Ο Γιώργος Α. Παπανδρέου έχει εκφρασθεί υπέρ της θεσμοθέτησης ενός απαραίτητου νομικού πλαισίου για την ίδρυση μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων με τη συμμετοχή φορέων όπως της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων δυνάμεων της οικονομίας. Ο αποκλεισμός της δυνατότητας ίδρυσης τέτοιων ιδρυμάτων δεν συμβαδίζει με το πνεύμα της νέας εποχής. Το ζητούμενο είναι να αναπτύξουμε ως χώρα εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ώστε να γίνουμε το κέντρο της εκπαίδευσης, της καινοτομίας και της έρευνας για την ευρύτερη περιοχή μας, της νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Το πρώτο βήμα για την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η θεσμοθέτηση και καθιέρωση ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης όλων των ιδρυμάτων. Επίσης, η καθιέρωση ενός συστήματος αντιστοίχησης με τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Αυτά σε συνδυασμό με την πλήρη οικονομική, διοικητική και εντέλει ακαδημαϊκή αυτοτέλεια των ιδρυμάτων και την εισαγωγή του ποιοτικού ανταγωνισμού μέσα στους κόλπους του Δημόσιου Εκπαιδευτικού Συστήματος, μπορούν να μας οδηγήσουν σε ένα μεγάλο ποιοτικό εκπαιδευτικό άλμα.

H καθιέρωση ενός αξιόπιστου, κοινωνικά δίκαιου και εκπαιδευτικά αποτελεσματικού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα διασφαλίζει την αξιοκρατία και θα συμβάλει στη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας του ανθρώπινου κεφαλαίου, παραμένει ακόμη στην Ελλάδα ένα μεγάλο ζητούμενο. Χρειάζονται προτάσεις που θα απαντούν επίσης σε βασικά παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά ζητήματα όπως είναι:
α) το εύρος της γνωστικής βάσης στην οποία μαθητές απαιτείται να πιστοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που διαθέτουν,
β) η δυνατότητα διαφοροποίησης των επιλογών των υποψηφίων αλλά και
γ) ο ρόλος που θα ανατεθεί από το σύστημα εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα της χώρας

ΜΟΝΙΚΑ ΕΥΤΑΞΙΑ
Moderators
Moderators

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 12
Location : 7xiamon@gmail.com
Registration date : 26/09/2007

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης